Kirkkovaltuusto tutustui Heikkilän rakennustyömaahan

Uutinen kirkkovaltuuston kokouksesta 18.2.2009:

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto tutustui ennen 18.2. keskiviikkoillan kokousta Heikkilän toimitalon rakennustyömaahan valvojana toimivan Harri Korven opastuksella. Valmiusaste on jo lähes 60 %. Projekti etenee aikataulussa. Riittävät kuivumisajat ovat ensiarvoisen tärkeitä ja siksi aikataulua ei kannata jouduttaa. Heikkilän toimitalon harjannostajaiset ja peruskiven muuraus on huhtikuussa.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana vuonna 2009 jatkaa Kalle Luhtasela ja varapuheenjohtajana Heikki Kalapudas. Myös kirkkoneuvosto jatkaa vuodet 2009 ja 2010 entisellä kokoonpanolla (suluissa varajäsen): varapuheenjohtaja Pekka Similä (Iina Matikainen), jäsenet Tuomo Haikola (Tuomo Sallinen), Rauha Isotalus (Leena Ojala), Sakari Sorvisto (Rainer Hämeenkorpi), Kirsi Yli-Olli (Hannele Alasuutari), Maija-Liisa Kitinoja (Sauli Impola), Hannele Laitala (Leena Salin), Ismo Iso-Heiniemi (Janne Pelo). Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra.

Laskiaissunnuntaina kirkkovaltuutetut päättivät olla kokouksessa jaetun työvuorolistan mukaisesti vastaamassa lähetyslounaan järjestelyistä Seurakuntakoti Mariassa. Viime vuodelta perimättä jätetyt kokouspalkkiot valtuusto päätti kohdistaa diakonia- ja lähetystyölle. Kirkkoherra antoi kirkkovaltuustolle tiedoksi lapsi- ja nuorisotyön toimintojen siirtymisen pois meijerin tiloista.

Kirkkovaltuusto vahvisti 10 vuotta vanhan käyttöomaisuuden poistosuunnitelman tarkistuksen. Suunnitelmaan on lisätty Heikkilän toimitalo 60 vuoden tasapoistolla, Suvannon hautausmaan huoltorakennukset 50 vuoden tasapoistolla sekä Merijärven kappeliseurakunnan kiinteistöt.