Seurakunnan nuorisotoimistot Juurakkoon

Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 25.2.2009:

Ylivieskan seurakunnan nuorisotyön toimistotilat siirtyvät meijeriltä Juurakon liiketaloon. Varsinainen nuorisotyön toiminta järjestetään Suvannon kappelissa, seurakuntakoti Mariassa ja Törmälän leirikeskuksessa. Kirkkoneuvosto päätti meijerin vuokrasopimuksen osittaisesta irtisanomisesta maalis-huhtikuun vaihteesta alkaen.

Seurakunnan sähköntoimittajaksi kesäkuun alusta vuoden 2012 loppuun saakka valittiin tarjousten perusteella Lappeenrannan Energia Oy. Kirkkoneuvosto päätti selvittää mahdollisten avustusten saamisen Heikkilän rakennushankkeeseen Kirkkohallitukselta ja TE-keskukselta.

Kirkkoneuvosto nimesi Ylivieskan seurakunnan edustajaksi lastensuojelun suunnitelmaa Peruspalvelukuntayhtymä Kallion alueelle laativaan työryhmään lapsityöstä vastaavan Kaarina Jaatisen ja varalle johtavan nuorisotyönohjaajan Kati Marjakankaan. Seurakunnan edustajana kaupungin vanhusneuvostossa jatkaa diakoni Jaana Tuomi, varalla seurakuntapastori Veli Matti Linnanmäki.

Petroskoin kirkon vihkiäisiin 6. syyskuuta osallistuvat mahdollisuuksien mukaan kirkkoneuvoston jäsenet sekä kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja sihteeri. Kirkkoneuvosto ei myöntänyt määrärahaa Oulun eteläisen alueen maailmankauppayhdistys ry:lle Reilun kaupan markkinat -tapahtuman toteuttamiseen. Seurakunnan avustusmäärärahat ovat haettavissa syksyllä ja päätetään budjetin yhteydessä. Ennalta arvaamattomiin avustuksiin ei budjetissa ole määrärahoja.