Kirkkokonsertti Yhteisvastuun hyväksi

Lyyrinen tenori Toni Timlin ja urkuri Hannu Virpi konsertoivat Yhteisvastuun hyväksi torstaina 19.3. klo 19 Ylivieskan kirkossa.

Tenori Toni Timlin on valmistumassa laulupedagogiksi Oulun seudun ammattikorkeakoulun kulttuurialan yksiköstä. Samalla hän suorittaa kanttori-urkurin tutkintoa Oulussa. Nyt kuultavan konsertin ohjelmisto on osa Timlinin toukokuussa 2009 tulevasta laulun b-tutkinnosta. Opettajana hänellä on oopperalaulaja Airi Tokola. Toni  Timlin on laulanut tenorisolistina mm. Saint-Saensin Oratorio de Noelissa ja Messa de Requiemissa. Timlin toimii myös laulupedagogina ja kirkkomuusikkona Kiuruvedellä.

Hannu Virpi on iisalmelainen urkuri ja säveltäjä. Hän on suorittanut kanttorin A-tutkinnon Sibelius-akatemian Kuopion osastolla ja hänellä oli urkujen opettajana Matti Pesonen.  Sävellystä Virpi on opiskellut Olli Kortekankaan johdolla. Hannu Virpi toimii johtavana kanttorina Iisalmen seurakunnassa.

Iltamusiikin ohjelma koostuu A. Dvorakin Raamatulliset laulut ja G. Nordqvistin Neljä psalmia sarjoista. Lisäksi kuullaan aaria Ingemisco G. Verdin Messa de Requiem teoksesta. Ohjelmiston loppuosa on suomalaista hengellistä vokaalimusiikkia. Konsertin ohjelmatuotto menee yhteisvastuukeräykselle.