Säästökuuri näkyy tilinpäätöksessä

Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 15.4.2009:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi viime vuoden tilinpäätöksen allekirjoitettavaksi ja tilintarkastajille tarkastettavaksi sekä toimintakertomuksen kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi. Talous toteutui budjetoitua positiivisemmin. Vaikka tilinpäätös osoittaa 37.000 euron alijäämää, on se silti arvioitua pienempi. Verotulot kasvoivat viime vuonna vielä 11 %. Lisäksi työalat säästivät toimintamenoissaan niin, että toimintakatteen alijäämä jäi 175.000 euroa talousarviota pienemmäksi. Vuosikate oli 320.000 plussalla. Poistoja tehtiin 371.000 eurolla, jossa mukana ylimääräisenä poistona Heikkilän purkamisesta 109.000.

Kirkkoneuvosto päätti pyytää pankeilta tarjouksen määräaikaisen tilin avaamisesta Heikkilän toimitalon lahjoituksia varten. Vapaaehtoisina lahjoituksina saadut varat käytetään syksyllä valmistuvan toimitalon kirkollisten esineiden ja käyttötavaroiden hankintaan huomioiden lahjoittajien mahdolliset toivomukset.

Seurakuntapastorin viransijaisuutta hoitavalle Eeva-Kaisa Laakolle päätettiin pyytää tuomiokapitulilta jatkoaikaa sijaisuuden hoitamiseksi tammikuulle 2010 saakka. Pitkäaikaistyöttömien aktivoimista valmistelevaan työryhmään valittiin seurakunnan edustajaksi Tuomo Haikola kirkkoneuvostosta.

Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen perustamiseen ja Heikkilän toimitalon rakentamiseen liittyvät tilannekatsaukset.