Heikkilään uudet kalusteet homeriskin välttämiseksi

Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 6.5.2009:

Homeesta aiheutuneiden oireilujen perusteella Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto linjasi, ettei syksyllä valmistuvaan Heikkilän toimitaloon viedä vanhoja toimisto- ja yleisten tilojen kalusteita, vaan irtokalusteet uusitaan kokonaisuudessaan. Toimistopöytien osalta puhdistusmahdollisuuksia vielä tutkitaan.

Kirkkoneuvosto valitsi tarjouskilpailun perusteella Marian seurakuntakodin ja terveyskeskuksen paikoitusalueen sekä koko piha-alueen urakoitsijaksi Destia Oy:n. Urakan kokonaishinta on 762.500 euroa, josta seurakunnan osuus on vajaa 200.000.

Ylivieskan seurakunta on kirkkoneuvoston päätöksellä valmis toimimaan Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen isäntäseurakuntana. Käytännössä aluekeskukseen liittyvät seurakunnat tekevät tässä vaiheessa aiesopimuksen Ylivieskan kanssa toukokuun aikana ja Ylivieska vastaa keskuksen hallinnoinnista.

Seurakunta kokeilee kesä-syyskuun välisen ajan kiinteistönhoitoa ostopalveluna ISS Oy:n kanssa. Kokeilulla pyritään helpottamaan ammattityövoiman tarvetta loma-aikoina.

Kirkkoneuvosto nimesi seurakuntapuutarhuri Jari Jutilan uudeksi ympäristövastaavaksi. Seurakunnan ympäristödiplomi päättyy vuoden vaihteessa ja neuvosto päätti käynnistää toimenpiteet uuden diplomin saamiseksi myös jatkossa.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kirkon sankarihaudan ympäriltä uusittavaksi 13 koivua kaupungin toimesta.