Ridanpäät Ylivieskan nimikkoläheteiksi

Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 13.5.2009

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti lähetystyön johtokunnan ehdotuksesta nimikkosopimuksen tekemisestä Suomen Lähetysseuran kanssa Jukka ja Lea Ridanpään työn tukemiseksi. Ridanpäät ovat Kokkolasta ja lähdössä elokuussa kiinalaisten siirtotyöläisten parissa tehtävään työhön Israelissa. Nimikkosopimus on yhteinen Merijärven kappeliseurakunnan kanssa. Samassa yhteydessä purettiin kaksi vanhaa nimikkosopimusta ja tuettavat varat kohdistetaan uuteen sopimukseen.

Kirkkoneuvosto perusti tilapäisen nuorisotyönohjaajan viran 10.6.-24.7. väliseksi ajaksi leirityön tarpeisiin ja valitsi virkaan Marjo Jokitalon. Henkilöstön kesälomasuunnitelma sai myös neuvoston hyväksymisen.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen aiesopimusmallin ja päätti lähettää sen yhteistyöalueen seurakuntien hyväksyttäviksi. Neuvosto käsitteli tilintarkastuskertomuksen vuodelta 2008 ja päätti esittää sen tilinpäätöksen yhteydessä kirkkovaltuustolle käsiteltäväksi.

Sotien sekä Ylivieskan ja Merijärven pappien ja kanttorien vanhat haudat ja muistomerkit päätettiin hoitaa ja kunnostaa jatkossa seurakunnan toimesta. Neuvosto hyväksyi myös Heikkilään rakenteilla olevan toimitalon pihasuunnitelmat tarkastettavaksi seurakuntapuutarhuri Jari Jutilan esityksen pohjalta. Seurakunnan edustajaksi kaupungin vanhusneuvostoon valittiin diakoni Jaana Tuomi.