Kesähartaus- ja musiikkisarja alkaa Ylivieskassa

Keskiviikkoiltaisin pidettävät hartaus- ja musiikkitilaisuudet alkavat jälleen Ylivieskan kirkossa.

Aikaisempiin vuosiin verrattuna musiikin osuus kasvaa. Konsertteja pidetään kesän aikana kuusi, eikä niissä ole lainkaan puheosuutta. Puhepainotteisissa kesähartauksissa musiikin osuus myös lisääntyy.

Sarja on koottu niin, että esiintymässä olevien sukujuuret ovat syvällä ylivieskalaisessa maaperässä. Toki poikkeuksiakin on. Myös vaihtelevuus on huomioitu. Esiintymässä olevat henkilöt joko opiskelevat tai ovat musiikin alalla tehtävissä eri puolella maata. Mukana on kanttoreita, eri instrumentin soittajia jne. Puheosuuksista vastaa oman seurakunnan papisto. Tilaisuudet alkavat keskiviikkoisin klo 19. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Konserteissa ohjelmamaksu on 5 €.

Ensimmäinen kesähartaus on 10.6. jossa puhuu khra Timo Määttä ja musiikista vastaa vahvistettu kvartetti: Jonna Ypyä, Eeva Korhonen, Eero Saviluoto, Juha Vähäsöyrinki ja Aarne Löytynoja.

KESÄHARTAUS- JA MUSIIKKISARJA YLIVIESKAN SEURAKUNNASSA 2009

10.6. klo 19.00 Timo Määttä - puhe, kvartetti: Jonna Ypyä, Eeva Korhonen, Eero Saviluoto, Juha Vähäsöyrinki ja Aarne Löytynoja

17.6. klo 19.00 Konsertti: Anne Viljamaa - laulu, Saara Kukko - cembalo ja piano, Ulla Tornberg - huilu

24.6 klo 19.00 Eeva-Kaisa Laakko - puhe, Tuomo Nikkola - laulu, Eeva Korhonen - urut/piano