Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 2.6.2009:

Mikä nimeksi Heikkilän toimitalolle?

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti pyytää seurakuntalaisilta nimiehdotuksia rakennettavalle Heikkilän toimitalolle. Nimiehdotuksia voi käydä antamassa kirkkoherranvirastossa tai seurakunnan kotisivulla www.ylivieskanseurakunta.fi kesäkuun aikana. Ehdotuksia voi tehdä koko toimitalolle ja erikseen lasten, nuorten, diakonian, perheasiain neuvottelukeskuksen, kirkkoherranviraston ja taloustoimiston osastoille sekä kirkkovaltuuston, kirkkoneuvoston ja diakonian kokoushuoneille. Myös nuorten puolen hartaustilalle voi tehdä nimiehdotuksen.

Heikkilän toimitalon rakennushanke etenee aikataulussa. Pinnoitustyöt ovat käynnissä ja yläkerran portaat valettu. Toiminnot siirtyvät uusiin tiloihin lokakuun alussa.

Kirkkoneuvosto päätti lähettää Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen aiesopimuksen Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille hyväksyttäväksi. Ylivieskan hallinnoimaan aluekeskukseen on tulossa yhteensä 20 seurakuntaa Kalajoen, Kokkolan ja Raahen rovastikunnista.

Kirkkoherranviraston ja taloustoimiston kesäaika hyväksyttiin kirkkoneuvoston päätöksellä. Toimistot ovat elokuun puoliväliin saakka kiinni tiistaisin ja loppuviikon puoleenpäivään asti. Lastenohjaaja Armi Seppälän sijaisuutta jatkettiin ensi vuoden heinäkuun loppun saakka. Suomen Lähetysseuran yhteyshenkilöksi seurakuntaan valittiin Ilkka Repo.