Kesäyö kirkkomaalla –laulumusiikkia kirkossa

Kesähartaus- ja musiikkisarja jatkuu keskiviikkona 17.6. klo 19 Ylivieskan kirkossa konsertilla, jossa esiintyvät Anne Viljamaa-mezzosopraano, Saara Kukko-cembalo ja piano sekä Ulla-Maria Tornberg-huilu. Ohjelman hinta on 5 euroa.

Anne Viljamaa on Ylivieskasta lähtöisin oleva monipuolisesti kouluttautunut muusikko. Hänen musiikkiopintonsa ovat alkaneet Ylivieskan seudun musiikkiopistosta pianon ja sellon soiton opinnoilla. Musiikkiopiston ja vankan Päivärinnan lapsikuorotaustansa siivittämänä hän on jatkanut musiikkiopintojaan ammatillisilla opinnoilla Suomessa, Italiassa, Luxemburgissa ja Ranskassa. Viljamaan musiikilliset opinnot ovat sisältäneet lauluopintojen lisäksi pianon soiton, urkujen soiton, kuoronjohdon ja soitinyhtyeiden johdon opintoja. Laulajana Anne esiintyy monipuolisissa tehtävissä. Solistitehtävien lisäksi hänellä on Lied-konsertteja ja hän laulaa erilaisissa vokaaliyhtyeissä. Viljamaa on toiminut Vartiokylän seurakunnassa Helsingissä kanttorina maaliskuusta 2008 lähtien.

Saara Kukko on valmistunut musiikin maisteriksi 2002 ja pianonsoiton opettajaksi 2004. Urkudiplomin Kukko on suorittanut Kari Jussilan johdolla joulukuussa 2005. Urkujensoiton opettajaksi Kukko valmistui vuonna 2007. Tällä hetkellä Saara Kukko työskentelee Porin Teljän seurakunnassa kanttorina sekä Eurajoen kristillisellä opistolla piano- ja urkuopettajana.

Pyhäjoelta kotoisin oleva Ulla-Maria Tornberg aloitti huilunsoiton Ylivieskan musiikkiopistossa Kati Feherin ja Katriina Leppäsen opetuksessa. Vuodesta 2004 alkaen hän on opiskellut Lahden Ammattikorkeakoulussa Rainer Risbergin oppilaana ja valmistuu syksyllä musiikkipedagogiksi. Viime syksystä alkaen Tornberg on opiskellut Sibelius-Akatemiassa huilunsoittoa Mikael Helasvuon johdolla.