Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 23.6.2009

Alueellinen Kristus-päivä Ylivieskaan
Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi kirkkoherra Timo Määtän esityksestä alueellisen Kristus-päivän järjestämisen ensi syksynä Ylivieskaan. Kristus-päivän tavoite on rohkaista kristittyjä yhteiseen rukoukseen yli kirkkokunta- ja herätysliikerajojen. Turussa viime syksynä pidetyn valtakunnallisen Kristus-päivän seurauksena Ylivieska on haastettu yhdeksi alueellisen tapahtuman järjestäjäksi.

Heikkilässä menossa pintahommat
Kirkkoneuvosto sai tiedoksi Heikkilän toimitalon rakennuskatsauksen. Työt etenevät aikataulussa ja jatkuvat keskeytyksettä koko kesän. Sisätilojen pintatyöt ja vesikaton pintahuovan laitto ovat hyvässä vauhdissa. Kirkkoneuvosto valitsi tarjousten perusteella irtokalustetoimittajaksi Isku Oy:n. Neuvoston jäsenet makustelivat myös jo tulleita nimiehdotuksia uudelle toimitalolle. Ehdotuksia voi jättää kesäkuun loppuun saakka ja ne tulevat kirkkoneuvoston käsiteltäväksi 18. elokuuta.

Lama näkyy yhteisöverotuloissa
Talouspäällikkö Paavo Heinolan kirkkoneuvostolle antama talouden tilannekatsaus ei ainakaan Ylivieskan seurakunnassa näytä vielä lohduttomalta. Vaikka yhteisöverotulokertymät ovat laskeneet yli 40 %, ovat kokonaisverotulot 98,2 % viime vuoden toukokuun loppuun verratusta tilanteesta. Käyttötalousmenot ovat myös toteutuneet maltillisesti. Toteutuma viiden ensimmäisen kuukauden jälkeen on 35,7 %.