Raamattulähetysilta Sievissä

Sana saa aikaan muutoksen. Lukija voi saada omaan elämäänsä toivon ja merkityksen. Yhteisön elämässä se voi merkitä oman kielen ja kulttuurien säilymistä valtakulttuurin keskellä. Äidinkielinen Raamattu on myös edellytys kansankieliselle jumalanpalvelukselle.
   Sievin seurakuntakodissa järjestetään sunnuntaina 27.9. klo 19 Pohjanmaan Pipliaseuran alueen kaikille avoin Raamattulähetysilta, jossa kuullaan mm. ajankohtaisia asioita raamattulähetystyöstä ja Petroskoin uuden kirkon vihkiäisistä. Pohjanmaan Pipliaseura on yksi Suomen Pipliaseuran 16 alueseurasta.
   Suomen Pipliaseura on maamme vanhin kristillinen yhdistys. Se on perustettu vuonna 1812. Seura toimii ekumeenisesti palvellen kaikkia kirkkoja ja kristittyjä. Pipliaseura on myös Suomen evankelis-luterilaisen kirkon valtuuttama lähetysjärjestö. Sen jäseninä on yli 200 luterilaista seurakuntaa, Suomen ortodoksinen kirkko, Suomen vapaakristillinen neuvosto, Katolinen kirkko Suomessa sekä maamme alueelliset pipliaseurat.
    Suomen Pipliaseura kuuluu Yhtyneiden Raamattuseurojen verkostoon, jossa vastaavia kansallisia pipliaseuroja on 146. Seuroilla on toimintaa yli 200 maassa. Pipliaseurojen tavoitteena on Raamatun mahdollisimman laaja, kattava ja tarkoituksenmukainen levittäminen ja ihmisten auttaminen vuorovaikutukseen Jumalan sanan kanssa, kielellä ja muodossa, joka vastaa vastaanottajan tarpeita, käännöksinä, jotka ovat uskollisia alkuteksteille, ja jotka välittävät uskollisesti Raamatun sanoman sekä hinnalla, johon ostajalla on varaa.
   Maailmassa on arviolta 7000 kieltä. Vuoden 2008 loppuun mennessä vähintään yksi kokonainen raamatunkirja oli käännetty 2479 kielelle. Tällä hetkellä Uusi tai Vanha testamentti on saatavissa 1185 kielellä ja koko Raamattu 451 kielellä.