Mikkelin päivän konsertti Akustiikassa

Hengellisen musiikin toivelaulukonsertti Akustiikassa ensi sunnuntaina tarjoaa musiikkia erilaisin kokoonpanoin. Toivelaulukonsertin ideoi useita vuosia sitten Ylivieskan kirkkokuoron silloinen puheenjohtaja Hannaliisa Mattila. Laulutoiveita onkin saatu kiitettävästi joka vuosi. Tämänkertainen ohjelma on koottu edellisvuosien toiveista.
   Kirkkokuoron ohjelma sisältää tuttuja ja rakkaita – paljon toivottuja – kuorolauluja Vilho Siukosen sovittamasta Oi Kaananmaa laulusta Raito Ruskeepään Psalmiin, jossa osan lausuu Rauha Isotalus.
   Kirkkokuoron kvartetti ja vahvistettu kvartetti esittävät muutamia lauluja. Duettoja ja yksinlauluja sekä viulumusiikkia kuullaan myös, unohtamatta yhteislaulua.
   Konsertin johtaa kanttori Martti Murtoperä ja säestyksissä on mukana Sievin kanttori Päivi Korkeakangas.