Virsistä viis - TV-sarja alkaa

Yleisradio ja Kirkkohallitus tekevät yhteistyössä viisi ohjelmasarjaa työnimellä Virrestä viis. Ohjelmasarja alkaa marraskuun ensimmäisenä päivänä. Tarkoituksena on esitellä jokaisessa ohjelmassa viisi virttä uudenlaisina soivina sovituksina. Samalla selvitetään mikä on suomalaisten suosikkivirsi. Ohjelman kohderyhmänä on nykyajan ihminen - kuinka hän kohtaa virren arjessaan.

Ohjelmasarjan jokaiseen osaan on tilattu eri tavoin toteutettuja sovituksia virsistä. Musiikki sisältää toivottavasti myös yllätyksiä. Ohjelman punaisena lankana on ajatus matkasta: kyseessä voi olla virren matka, uuden sovituksen matka tai vaikkapa matka, jonka muusikko tekee improvisoidessaan. Ohjelmaa ovat toteuttamassa solistivieraat, bändi, studioyleisö ja kuoro. Studiolla on lisäksi mukana yllätysvieraita, virsikonkareita ja aiheen parissa muuten toimineita.

Äänestä oma suosikkivirsi
Ohjelmasarja lähetetään marraskuun sunnuntai-iltoina. Jo lokakuussa YLE avaa ohjelman verkkosivut osoitteessa: www.yle.fi. Siinä voi jokainen äänestää oman suosikkivirtensä. Ohjelmasarjan viimeinen osa lähetetään 1. adventtisunnuntain-iltana.