Pietari siunattiin pietareille

Toiminta käynnistyi täydellä teholla seurakunnan uudessa toimitalo Pietarissa 28. ja 29.10. Keskiviikkoiltana piispa Samuel Salmi siunasi uuden talon käyttöön ja seuraavan päivän avoimissa ovissa toimitaloon kävi tutustumassa yli 1200 ihmistä.
    Piispa siunasi toimitalon Jumalan sanalla ja rukouksella. Hän muistutti, että seurakunnan pitkäaikainen toive on toteutunut ja nyt on kiitoksen aika.
 - Toimitalo julistaa olemuksellaan valosta, lähellä virtaava Kalajoki kertoo virkistävästä ja puhdistavasta armon virrasta sekä elämän veden lähteestä. Toimitalon Pietari-nimi taas muistuttaa Kristus-kalliosta, jonka varassa seurakunta seisoo.
   Piispa muistutti, että kaikki ylivieskalaiset ovat pietareita – seurakunnan ja kirkon rakentajia sanan kalliolle.
   Talon suunnitellut arkkitehti Jorma Paloranta esitteli suunnittelun vaiheita ja pääurakoitsijan vastaava työnjohtaja Mikko Kaarto kiitteli kaikkia rakentamisessa mukana olleita ja kertoi haastavan rakennushankkeen olleen todella antoisa kokemus.
 - On hienoa ajella joskus vanhana Ouluntietä ohi ja kertoa lapsenlapsenlapsilleen, että tuota taloa olen saanut olla rakentamassa.

Talo sai myös seurakuntalaisten siunauksen
Seurakuntalaiset tarkastivat talonsa torstain Avoimien ovien päivänä. Työntekijät olivat paikalla esittelemässä eri osastojen tiloja sekä kertomassa toiminnasta. Moni seurakuntalainen kertoi kierroksen aikana vasta ymmärtäneen, miten monenlaista toimintaa omassa seurakunnassa tänä päivänä on. Toivottavasti päivän aikana mahdollisimman moni koki innostuksen myös niihin erilaisiin vapaaehtoistyön mahdollisuuksiin, joita seurakunta jäsenilleen tarjoaa. Toimintatiloista ei ainakaan tule puute.