Kastettaville vauvansukat

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston uutinen 8.12.2010:

Ylivieskan seurakunta muistaa kastettavia lapsia ensi vuoden alkupuolelta alkaen käsinkudotuilla valkoisilla vauvansukilla ja rukouskortilla. Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan naistoimikunnan esityksen yksimielisesti. Naistoimikunta hankkii materiaalit ja organisoi kutomisen vapaaehtoisvoimin.

Ensi vuoden talous- ja toimintasuunnitelma sekä kuluvan vuoden lisätalousarvio hyväksyttiin neuvoston käsittelyn jälkeen kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi. Vuoden 2010 vuosikate on 189.000 euroa ja tulos 111.000 alijäämäinen. Budjetti on tiukka säästöbudjetti, jota osoittaa toimintakatteen paraneminen viime vuodesta.

Lisätalousarvion rahoitustarpeen lisäys on 897.500 euroa sisältäen rakennushankkeiden ja vuokratilojen kuluja. Viime vuonna toimitalo Pietarin rakennushankkeeseen budjetoituja varoja jäi käyttämättä 907.000, joten kokonaistilanne rahoitustarpeessa ei muutu.

Toimitalo Pietari kokonaismenot alittavat 5655 eurolla budjetoidun 5.165.000. Summa sisältää myös 163.700 euron suunnittelukustannukset ja 220.000 euron kalustohankinnat.

Kirkkoneuvosto hyväksyi lopullisen yhteistyösopimuksen Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen kanssa sekä toimitalo Pietarin vartioinnin liittämisen Securitas Oy:n vartiointisopimukseen. Merijärven osa-aikaiseksi diakonissaksi ensi vuoden toukokuun loppuun valittiin Kaisa Warpenius-Vuoti.