Tule yhteisvastuukerääjäksi

Ole arkienkeli ja tule rohkeasti mukaan Yhteisvastuukerääjäksi. Apuasi tarvitaan. Voit valita, haluatko kiertää perinteisesti ovelta ovelle keräyslistan kanssa vai lähestytkö mieluummin ohikulkijoita keräyslipas kädessäsi vaikkapa ostoskeskuksessa.

Listakeräys - arkienkelinä kotiovella
Listakerääjänä saat seurakunnastasi virallisen, keräysluvalla varustetun Yhteisvastuukeräyslistan. Ota lista mukaasi keväiselle lenkille ja kilauttele ohikulkiessasi naapuruston ovikelloja. Ihmiset lahjoittavat haluamansa summan Yhteisvastuulle ja kirjoittavat nimensä listaan. Sinä puolestasi huolehdit rahojen tilittämisestä seurakunnan nimeämälle henkilölle.

Liikkuva lipaskeräys tavoittaa ohikulkijan
Lipaskeräys on yhä suositumpaa etenkin suurissa kaupungeissa. Tee päivän hyvä työ ja tule mukaan. Lipaskerääjänä saat seurakunnastasi Yhteisvastuun virallisilla tunnuksilla ja keräysluvalla varustetun rahalippaan, jonka kanssa lähdet kiertelemään kaupungille ja nappaat ohikulkijoita hihasta. Lipaskeräykset järjestetään usein kauppojen ja ostoskeskusten edustoilla tiettyinä päivinä. Voit itse valita, kuinka paljon ajastasi haluat antaa keräykselle.

Ilmoittaudu kerääjäksi seurakuntasi diakoniatyöntekijälle tai keräyspäällikölle (eeva-kaisa.laakko(at)evl.fi). Voit myös esittää toivomuksesi, millä alueilla haluaisit kerätä.