Heikkilän toimitalon pääsuunnittelijaksi Arkkitehtitoimisto Jorma Paloranta Oy

Uutinen kirkkoneuvoston kokouksesta 27.6.2007

Ylivieskan kirkkoneuvosto valitsi kokouksessaan 27.6.2007 Toimitalo Heikkilän pääsuunnittelijaksi Arkkitehtitoimisto Jorma Paloranta Oy:n Ylivieskasta. Valinta tehtiin 6 tarjouksen jättäneen suunnittelutoimiston joukosta. Suunnittelutyö on tarkoitus saada täyteen vauhtiin elokuussa kesälomien jälkeen siten, että suunnittelun hankesuunnitelma on valmis 15.9.2007 mennessä. Kokonaisuudessaan suunnitteluun varataan aikaa tammikuulle 2008 saakka, jolloin urakkalaskennat on määrä käynnistää.

Seurakuntakoti Marian väestösuojatiloihin hyväksyttiin alustavien luonnosten pohjalta toteutettavaksi sosiaalitilat lähinnä keittiöhenkilökunnan käyttöön. Muutostarve johtuu Pietarin toimitalon purkamisesta loppuvuoden aikana.

Sari Sorviston valtuustoaloitteesta käsiteltiin Kankaan kappelin pyörätuoliluiskan toteuttamista. Todettiin asian vaativan perusteellista selvittelyä ja päätettiin ensi vaiheessa pyytää kaupungin vammaisneuvoston kannanotto asiaan. Rakentamisen yhteydessä tulee mahdollisesti toteutettavaksi kappeliin sosiaalitilat. Seurakunnan rakennushankkeiden kasaantumisen vuoksi aikataulullisesti arvioitiin, että toteutusaika olisi vuosien 2009 – 2010 aikana.

Edelleen kirkkoneuvosto päätti osallistua Ylivieskan Sotaveteraaniyhdistyksen tykkimuistomerkki-hankkeeseen 250 euron avustuksella. Avustuksen käyttötarkoituksena on tykin saattaminen ampumakelvottomaksi tykille tehtävän kunnostuksen yhteydessä. Muistomerkin hankkiminen kuuluu kaupungin ”Itsenäinen Suomi 90-vuotta” –tapahtumiin. Kirkkoneuvostoa myös informoitiin Törmälän leirikeskuksen materiaalinäytteiden tuloksista, jotka vaativat asian jatkoselvittelyä ja asiaan palataan seuraavassa kokouksessa. Taloustoimistossa hyväksyttiin noudatettavaksi tilapäisesti lyhennettyä aukioloaikaa 2.-13.7.2007, jolloin toimisto on avoinna ma-pe klo 9.00 – 12.00. Talouspäällikkö antoi selostuksen taloudesta 31.5. tilanteessa. Käyttötalouden todettiin toteutuneen normaalisti, investoinnit alkuvuonna ovat olleet tavanomaista pienemmät ja verotulot ovat kertyneet suotuisasti, kasvu 11,5 % edellisen vuoden vastaavaan aikaan.