Lasten lähetysnäyttely vie matkalle maanosasta toiseen

Ilo sulle ja mulle on Suomen Lähetysseuran tuottama lasten lähetysnäyttely, joka on Ylivieskassa ensi viikon ajan. Toimitalo Pietariin pystytettävässä näyttelyssä matkataan oppaan saattelemana Afrikasta Aasiaan, Oseaniaan ja Latinalaiseen Amerikkaan. Teemoina näyttelyssä korostuvat koti, koulu ja leikit eri maissa. Välineinä ovat diat, soittimet ja eläimet. Näyttely on suunnattu pääasiassa päiväkoti- ja alakouluryhmille sekä päivä- ja perhekerhoille. Kaikille seurakuntalasille avoimia tilaisuuksia on keskiviikkona 27.1 klo 17 ja klo 18.
   Näyttelyesineisiin saa koskea. Osallistujat voivat ottaa syliinsä pehmoeläimistä vaikka leijonan, norsun, mustapantterin, aasin tai pandan. Lisäksi löytyy myös täytetty kobra, mungo ja piraija. Erilaisia palloja saa kokeilla, kuten rottingista valmistettua thaimaalaista stressipalloa, afrikkalaista muovipussipalloa tai pieniä jonglööripalloja Latinalaisesta Amerikasta. Lapset voivat eläytyä kengänkiillottajan osaan Venezuelasta tuoduilla työvälineillä. Diaesityksessä nähdään eri maiden lapsia.
   Erilaisia soittimia on korillinen. Jokainen voi päästä helisyttämään liekkipuun palkoja tai kamelin kelloja, kun yhdessä lauletaan Jukka Salmisen sanoittamaa ja säveltämää näyttelyn tunnuslaulua Ilo sulle ja mulle.