Vauvansukat kastettaville 7.3. alkaen

”Rakas Jeesus, kuule meitä, siunaa vastasyntyneitä. Hoida kättä, pikku jalkaa, nyt kun elon taival alkaa.”
   Tällä Kotien rukouskirjan rukouksella muistetaan ylivieskalaisia kastettavia lapsia 7.3. alkaen, jolloin seurakunta aloittaa käsinkudottujen valkoisten vauvansukkien ja rukouskorttien jaon kastetilaisuuksien yhteydessä.
   Kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan naistoimikunnan esityksen kastettavien muistamisesta yksimielisesti jo viime vuoden lopussa. Idean ja mallin vauvansukkaprojektiin toi kappalainen Pekka Lehto. Naistoimikunta on hankkinut materiaalit ja organisoinut kutomisen vapaaehtoisvoimin. Naistoimikunnan puolesta projektia organisoinut Terttu Somero kertoo, että kutojia on löytynyt ilman metsästystä kaikkiaan noin 20. Nyt kasassa on yli 150 sukkaparia ja tavoitteena on koko vuoden tarve eli 220-230 paria. Projekti jatkuu kokeiluna vuoden verran.
   Rukouskortin herkän ja kauniin kuvan on maalannut Sirkka Piirainen ja toteutuksesta on vastannut Raudaskylän Kr. Opiston väki Maija Helanderin johdolla. Vauvansukka-rukouskortti –projekti on malliesimerkki siitä, mitä seurakunnan vapaaehtoistyössä voidaan saada aikaan yhdessä ideoimalla ja tekemällä.