Kynttilähiihto kutsuu elämysretkelle

Perjantaina 5.3. järjestettävä Kynttilähiihto toteutetaan jo yhdettätoista kertaa seurakunnan ja Ylivieskan Latu ry:n yhteistyönä. Kynttilät valaisevat hiihtoreitin Ylivieskan Salmiperältä Joonaalaan klo 19-22. Mukana toteutuksessa on jälleen iso joukko vapaaehtoisia. Kivinevan laavulla ja  Joonaalan kämpässä voi nauttia pullakahvit tai mehua ja makkaraa sekä ostaa arpoja. Tulot menevät yhteisvastuukeräykseen. Iltahartaus pidetään Joonaalan kodalla klo 20. Kovan pakkastalven opettamana on kynttilähiihdossakin varauduttu pakkasrajaan, joka on -16 astetta klo 17 aikaan mitattuna.
Reittien pituudet ovat Liikuntakeskuksesta Joonaalaan 8 km ja laavulle 5 km. Salmiperältä radan eteläpuolelta vastaavat pituudet ovat 6 ja 3 km.