Paastonajan iltamusiikkia Ylivieskassa ja Merijärvellä

Ylivieskan ja Merijärven kirkoissa kuullaan paastonajan ja pääsiäisen sävelmiä viululla, sellolla ja uruilla esitettynä, Ylivieskassa perjantaina 19.3. ja Merijärvellä pitkäperjantaina 2.4. Kummatkin tilaisuudet alkavat klo 19. Pääsiäisen Sanomassa riittää julistettavaa sanoittakin, niinpä tilaisuuksissa keskitytään soitinmusiikkiin. Pienimuotoisessa tapahtumassa esiintyvät urkurina Eeva Korhonen, sellistinä Tapio Hirvi ja viulistit Erkki Maarala ja Tuomo Hirvi.
   Tilaisuuden musiikkianti koostuu tutuista ja vähän harvinaisemmistakin pääsiäisenajan sävelistä sovitettuna kahdelle viululle, sellolle ja uruille. Säveltäjänimistä mainittakoon J. S. Bach, Corelli, Eccles ja Fauret. Illan aikana kuullaan myös sooloesityksiä kaikilta mainituilta soittajilta.
   Eeva Korhonen on Ylivieskan seurakunnan kanttori. Erkki Maarala ja Tuomo Hirvi ovat ylivieskalaisia viulisteja, joista Erkki on toiminut aikanaan mm. Ylivieskan Musiikkiopiston viulunsoiton opettajana. Tuomo puolestaan on syntyjään kannuslainen ja toiminut viulunsoitonopettajana Kokkolan konservatoriossa sekä soittanut viulistina Kokkolan Orkesterissa ja K-P:n kamariorkesterissa. Sellisti Tapio Hirvi on kannuslainen ja toiminut sekä opettajana että sellistinä mm. Kuula-opistossa, Kokkolan konservatoriossa ja Orkesterissa sekä K-P:n kamariorkesterissa.
   Tilaisuuksien tuotto menee lyhentämättömänä yhteisvastuukeräykseen.