Aamuhartaudet ja iltakirkot kutsuvat hiljaisella viikolla

Ylivieskan kirkossa on mahdollisuus hiljentyä pääsiäisviikolla aamuisin ja iltaisin Jeesuksen kärsimystien ja pääsiäisajan sanoman äärelle. Aamuhartaudet ovat klo 7.30-7.45 maanantaista torstaihin.
   Iltakirkot alkavat sunnuntaina ja jatkuvat torstaihin saakka kirkossa klo 19. Sunnuntain iltakirkko on perinteisesti Rauhan Sanan ja maanantain Rauhanyhdistyksen järjestämä. Tiistain iltakirkon yhteydessä on kerhonohjaajien ja isosten siunaaminen tehtäviinsä. Keskiviikon iltakirkossa hiljennytään yhdessä veisaten paastonajan äärelle. Tiistain ja torstain iltakirkoissa vietetään ehtoollista. Torstaina iltapäivällä pidetään ehtoolliskirkko myös Suvannon kappelissa. Tähän tilaisuuteen on mahdollisuus saada diakoniatyön järjestämä kyyditys. Pitkäperjantaina kirkko on puettu mustiin ja Jeesuksen kuolinpäivän sanoma on läsnä niin aamupäivän sanajumalanpalveluksessa kuin iltapäivällä pidettävässä Jeesuksen kuolinhetken rukoushetkessä.
   Kärsimystien suru vaihtuu ylösnousemuksen iloksi ja riemuksi Pääsiäisen jumalanpalveluksissa. Ehtoollismessua vietetään niin pääsisäisyönä klo 23 kuin -aamunakin klo 10.