Ylivieskan seurakunnan talousnäkymät kohentuneet

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 26.4.2010:

Ylivieskan seurakunnan talousnäkymät ovat parantuneet alkuvuodesta. Verotulot laskivat helmi- ja maaliskuussa, mutta kääntyivät kasvuun huhtikuussa. Toteutuma on jäljessä vuoden takaisesta 0,8 %. Kirkkoneuvosto käsitteli vuoden 2009 tilintarkastuskertomuksen ja päätti esittää 85.000 euron ylijäämäisen tilinpäätöksen kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi.

Kirkkoneuvosto päätti ottaa 1,1 miljoonan pitkäaikaisen investointilainan 10 vuodeksi tarjousten perusteella Ylivieskan Osuuspankilta. Lainalla ja toukokuussa erääntyvällä vakuutustalletuksella maksetaan pois viime vuoden rakennusvaiheessa otettu 1,6 miljoonan shekkitililuotto.

Kalajokilaakson Metsänhoitoyhdistyksen pyytämien puukauppatarjousten perusteella kirkkoneuvosto päätti tehdä n. 44.000 euron puukaupan Junnikkala Oy:n kanssa. Leimikosta jätetään haapapuuta myös omaan käyttöön.

Kiinteän ja irtaimen omaisuuden tarkastuksessa ovat esille nousseet seurakuntakoti Marian julkisivun siistiminen, Törmälän ylätalon katon tutkiminen, mahdollinen korjaaminen sekä ulkomaalaus, Heikkilän ruumiskylmiön puuosien uusiminen ja Suvannon huoltorakennuksen takuukorjauksen valvominen. Kirkkoneuvosto päätti toteuttaa havaitut kohteet budjettivarojen puitteissa. Merijärven rivitalohuoneisto jää seurakunnan omaan käyttöön, eikä siinä toteuteta tässä vaiheessa mittavia kunnostuksia. Suvannon hautausmaan uudelle arkkuhauta-alueelle kirkkoneuvosto päätti tilata pikaisesti aluspalkit yhteensä 100 hautapaikkaa sisältävälle kahdelle hautariville.

Marjo Jokitalo palkattiin hoitamaan seurakunnan nuorisotyönohjaajan sijaisuutta kuluvan vuoden loppuun saakka ja Kaisa Warpenius-Vuoti määräaikaista 70 %:sta diakonian virkaa Merijärvellä ja Ylivieskassa kesäkuusta syyskuun loppuun. Iltapäiväkerhon jatkosopimus kaupungin kanssa toimikaudelle 2010-2011 sai neuvoston hyväksymisen. Hoitokorvauksia päätettiin nostaa 5 %. Lastenohjaaja Taina Rissaselle myönnettiin palkatonta virkavapaata 20.5.2011 saakka.