Taiteiden yö Ylivieskan kirkossa

Monipuolinen musiikki ja runo täyttävät Ylivieskan kirkon taiteiden yössä helatorstaina, alkaen klo 19. Musiikkia esittävät erilaiset kokoonpanot johtajien ohjauksessa sekä lausuntaryhmä. Tilaisuuden aloittaa Ylivieskan seurakunnan lapsi- ja varhaisnuorten kuorot sekä nokkahuiluryhmä. Seuraavan puolituntisen aikana kuullaan kantelemusiikkia jonka on koonnut Riikka Yli-Kotila. Kanteleita soittavat Musiikkiopiston ja Ylivieskan Seudun Kansalaisopiston oppilaat. Keväinen virsi yhdistää mukanaolevat puoleksi tunniksi. Ylivieskan soittajat Mika Kaijasen johdolla ja kuorokavalkadi täyttävät seuraavan tunnin.

Runotuokio tuo tuulahduksen lausuntataiteesta noin klo 21.30. Häämusiikkia soittaen ja laulaen antaa vinkkejä, mitä valitsisin kenties kesällä oleviin häihin tai palauttaa mieleen jo pidettyjen häiden tunnelmaa.

Gospel-hetki Hannu Puomion johdolla sekä Ylivieskan Seudun Musiikkiopiston oppilaiden soitinmusiikkiesitykset päättävät esitysten sarjan ennen iltavirrelle -tuokiota.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Pientä tarjottavaa on myös tarjolla.

Taiteiden yön ohjelma kirkossa
klo 19.00 Seurakunnan lapsi- ja varhaisnuorten kuoro joht. Eeva Korhonen ja nokkahuiluyhtye
klo 19.30 Ylivieskan seudun Musiikkiopiston ja Kansalaisopiston kanteleyhtye joht. Riikka Yli- Kotila
klo 20.00 Virsituokio