Konsertti lähetystyön hyväksi

Katutura tarkoittaa vapaasti suomennettuna ”tänne emme jää”. Se on Namibian pääkaupungin, Windhoekin, slummimainen peltihökkelikylä, joka laajenee muuttovirran myötä koko ajan kohti pohjoista. Ihmiset unelmoivat työstä ja paremmasta elämästä, joka useimmille jää kuitenkin haaveeksi. Alueella tehtävä kirkon työ on Ylivieskan seurakunnan lähetystyön nimikkokohde Suomen Lähetysseuran kautta.

Jussi Leppälä ja Kari Ruotsalainen musisoivat Matkan varrelta -syntymäpäiväkonsertissaan Katuturassa tehtävän kaupunkityön hyväksi. Kaikille avoin konsertti pidetään perjantai-iltana 28.5. klo 19  Suvannon kappelissa. Syntymäpäivälahjojen sijasta tilaisuudessa kerätään kolehti Katuturan työlle.

Konsertin ohjelmisto sisältää pääosin päivänsankarien omaa musiikkia, Kari Ruotsalaisen sävellyksiä ja Jussi Leppälä lauluja. Mukana on myös yhdessä tehtyjä kappaleita. Soittamassa on mukana yhteisiä ystäviä matkan varrelta.