Viulu- ja pianomusiikkia kesäkonsertissa

Juhannusviikon keskiviikkoillan konsertissa kuullaan viulu- ja pianomusiikkia Ylivieskan kirkossa. Kesäkonsertissa soittavat  Suvi Ainali, viulu ja Minna Ainali, piano. Säveltäjänimiä konsertissa ovat Sibelius, Kuula, Tsaikovski, Järnefelt, Elgar ja Merikanto. Suvi Ainali tekee viulunsoiton maisteriopintoja Rotterdamin Musiikkiakatemiassa Hollannissa Misha Furmanin ja Gordan Nikolicin johdolla. Hän on soittanut opintojen ohessa erilaisissa kokoonpanoissa mm. Kuopion kaupunginorkesterissa. Vuosina 2006-07 hän toimi viulunsoitonopettajan Kuopion Konservatoriossa. Ainali on konsertoinut mm. suomalaisen Tanguedia kvintetin viulistina.
Minna Ainali valmistui musiikkipedagogiksi Turun Musiikkiakatemiasta viime vuoden elokuussa.  Hän opiskelee nyt pianonsoiton ja kamarimusiikin maisteriopintoja Edsbergissä, Tukholman Kuninkaallisessa Musiikkiakatemiassa opettajanaan professori Mats Widlund.
Konsertti Ylivieskan kirkossa alkaa 23.6. klo 19 ja sinne on vapaa pääsy.