Sijaisia diakonia- ja nuorisotyöhön

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 30.8.2010:

Tiukasta taloustilanteesta johtuen Ylivieskan seurakunta ei ole julistanut avoimeksi jääneitä virkoja automaattisesti haettavaksi. Mahdollinen virkojen haettavaksi julistaminen tehdään vasta syksyn aikana talousseurannan perusteella. Kirkkoneuvosto valitsi kuitenkin sijaisia syksyn toiminnan mahdollistamiseksi määräaikaisesti kuluvan vuoden loppuun saakka. Merijärven ja Ylivieskan yhteisen diakonian hoidossa jatkaa 70-prosentin osuudella Kaisa Warpenius-Vuoti. Samalla osuudella nuorisotyön ja lähetyssihteerin tehtäviä hoitamaan valittiin Hannele Aho. Juha Niemelän sijaisuutta nuorisotyössä jatkettiin myös vuoden loppuun.

Kirkkoneuvosto päätti seurakunnan osallistumisesta kirkon yhteisen henkilöstö- ja taloushallinnon HeTan pilottihankkeeseen. Myös kehitysvammaistyön yhteistoimintasopimus Oulun seurakuntayhtymän hallinnoiman Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueella tapahtuvaan kehitysvammaistyön yhteistoimintaan sai neuvoston hyväksymisen. Keittiö- ja kiinteistötoimen hinnastot tarkastettiin ajan tasalle. Lisäksi kirkkoneuvosto päätti pyytää Metsänhoitoyhdistyksen valmistelemat puukauppatarjoukset ja käydä neuvottelut kappeliseurakunnan tulevaisuuden näkymistä.