Miten toimia kuulo- tai näköaistin heikentyessä

Ylivieskassa maanantaina 13.9. järjestettävässä aistipäivässä tarjotaan tietoa, miten toimia, kun kuulo- tai näköaistin heikentyminen aiheuttaa haittaa arkipäiväisissä toiminnoissa.

Päivän luennoilla tarjotaan tietoa ikäkuuloon ja ikänäköön liittyvistä asioista sekä saatavilla olevista palveluista. Aistipäivän aikana voi kokeilla kuulon ja näön apuvälineitä sekä joitakin niistä voi ostaa myös omaksi. Lisäksi tapahtumassa näkö- ja kuulovammaisten asialla olevat järjestöt esittelevät toimintaansa. Tapahtuma on avoin kaikille asiasta kiinnostuneille, erityisesti kuulo- ja näköaistin heikentymisen huomanneet henkilöt, ikäihmiset, heidän läheisensä, työntekijät ja opiskelijat. Näkö- ja kuuloaisteihin liittyviä kysymyksiä ei pidä jäädä yksin miettimään vaan hakea rohkeasti tietoa ja käytännön neuvoja asiaan!

Aistipäivä järjestetään ma 13.9. klo 12-16 seurakuntakoti Mariassa, Kirkkotie 2. Järjestäjinä ovat Kuuloliito, Näkövammaisten keskusliitto ja Suomen kuurosokeat. Tapahtumassa on mukana erilaisia vammaisjärjestöjä sekä Ylivieskan seurakunnan diakoniatyö.