Ylivieskan kirkollisveroprosentiksi esitetään edelleen 1,75

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 18.10.2010:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle vuoden 2011 kirkollisveroprosentiksi edelleen 1,75. Kirkkoneuvosto käsitteli myös ensi vuoden toiminta- ja taloussuunnitelmaa. Yli 150.000 euron alijäämää yritetään pienentää neuvoston valitseman työryhmän toimesta. Työryhmään valittiin Kalle Luhtasela, Pekka Similä, Iso Iso-Heiniemi, Heikki Kalapudas, Timo Määttä, Paavo Heinola ja Sisko Jussila.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle kuluvan vuoden lisätalousarvion hyväksymistä. Lisätalousarvion suurin menoerä on Joonaalan metsätien peruskunnostus, mutta vanhan Perheasiain neuvottelukeskuksen osakkeen myynnin ansiosta lisäbudjetti on 25.200 euroa plussalla.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Merijärven hautausmaan lisäalueen oston valtuustolle vahvistettavaksi. Kauppahinta 0,24 ha:n tilasta on 10.000 euroa. Lisäksi neuvosto hyväksyi henkilöstön koulutussuunnitelman sekä kokouspalkkiot ja avustusanomukset vuodelle 2011.