Törmälä remontoidaan kesäksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 27.8.2007:

Ylivieskan seurakunnan omistama Törmälän leirikeskus on poissa käytöstä toistaiseksi. Materiaalitutkimusnäytteissä on todettu mikrobi- ja sädesienilöytöjä eri tiloissa sekä ala- että keskitalossa. Tavoitteena on saada rakennukset remontin alle mahdollisimman pikaisesti, jotta leirikeskus saataisiin käyttöön jopa jo ensi kesäksi. Välttämättömiin tarpeisiin seurakunta pyrkii järjestämään korvaavia tiloja hyödyntäen ensisijaisesti seurakunnan muita omia tiloja.
Seurakuntakoti Marian kosteuden leviämistä tutkitaan avaamalla lattioita toimituskappeli- ja sakastipäädyssä. Myös Marian salaohitukset ja sadevesiviemäröinnit kuvataan. Sosiaalitilojen rakentaminen aloitetaan pikaisesti Marian kellariin.
Kirkkoneuvosto päätti palkata päätoimisen projektihenkilön laajentuneeseen remonttihankkeeseen.

Heikkilän toimitalon suunnittelijat valittu
Neuvosto hyväksyi Suvannon hautausmaan huoltorakennushankkeen rakennuspiirustukset ja päätti rakennusluvan anomisesta ja urakkalaskennan käynnistämisestä tarjouspyynnöillä.
Heikkilän uuden toimitalohankkeen suunnittelijoiksi kirkkoneuvosto valitsi Ylivieskan Suunnittelupalvelu YSP Tuomo Iso-Heiniemen (lvi), Sähköinsinööritoimisto Hintsala Oy:n (sähkö) ja Insinööritoimisto R-Suunnittelu/Rauno Kaustisen (rakenne). Pääsuunnittelijaksi on jo aikaisemmin valittu Arkkitehtitoimisto J. Paloranta Ky.

Suruliputuskäytäntö säilyy
Ylivieskan Sotaveteraanit ry:n esitykseen hissin rakentamisesta kirkon urkuparvelle kirkkoneuvosto ei katsonut tässä taloudellisessa tilanteessa olevan mahdollisuuksia. Hanke olisi myös vaikea käytännössä toteuttaa. Mielikkitalolle neuvosto päätti antaa vuokrahelpotusta syyskuun vuokraan sekä tarkistaa ja tarvittaessa kunnostaa Merijärven sankarihautojen laatat. Suruliputuskäytäntöä hautajaisten yhteydessä kirkkoneuvosto päätti jatkaa vanhaan tapaan eli lipun pitämistä puolitangossa koko siunauspäivän ajan. Uutena käytäntönä on joissakin seurakunnissa siirrytty lipun nostamiseen koko tankoon hautaan laskemisen jälkeen. Taloushallinnon osa-aikaisen toimistoapulaisen nimikettä ja tehtävänkuvaa päätettiin selvittää nykytilannetta vastaavaksi. Neuvosto päätti kuitenkin toimistoapulaisen sijaisen palkkaamisesta kokoaikaisena syyskuun alusta alkaen.