Rovastikuntakuoro Raution kirkossa

Eri alueemme kuorojen laulajista koostuva lähes sadan laulajan kuoro konsertoi Raution kirkossa ensi sunnuntai-iltana 7.11. klo 19. Kuoroa ovat harjoittaneet ja johtavat alueen kanttorit. Rovastikuntakuoro perustettiin viime vuoden syyskuussa vihityn Petroskoin kirkon vihkiäisjuhlaa varten. Kuoro on konsertoinut eri kirkossa keräten varoja kirkkohankkeen hyväksi.

Rovastikuntakuoro on koettu koko olemassa olonsa ajan rovastikunnan seurakuntia yhdistäväksi toiminnaksi. Lääninrovasti Rauli Junttila toivoikin, että vaikka Petroskoin kirkko on vihitty ja valmistumassa käyttöönotettavaksi, kuoro jatkaisi toimintaansa. Nyt kuoro on saanut kutsun konserttimatkalle Pietariin ja Petroskoihin ensi vuonna olevan Inkerin kirkon 400- juhlavuoden merkeissä.

Raution kirkossa pidettävässä konsertissa kuullaan kuoron perusohjelmistoa: tuttuja hengellisiä kuorolauluja. Suurimpana teoksena Vilho Siukosen sovittama suomalainen kansansävelmä: Oi Kaanaanmaa. Konsertin alussa Petroskoin kirkon rakennustoimikunnan jäsen ja rahoituksesta vastaava Matti Harju tuo tuoreet terveiset Petroskoista.