Kamariorkesteri kuoroja säestämään

Ylivieskassa ollaan kasaamassa orkesteria, joka keskittyy kirkkomusiikkiin ja klassiseen musiikkiin, erityisesti hengellisen laulun säestystehtäviin kuoroille ja ensemble –kokoonpanoille. Orkesterin tavoitteena on välittää tasokasta julistusta ja ylistystä musiikin keinoin jumalanpalveluksissa ja kirkkokonserteissa.

Orkesteriin otetaan mukaan mielellään jonkin verran soittaneita, niin vanhempia kuin nuoriakin,  jousisoittajia, kuten viulisteja, alttoviulisteja ja sellistejä. Solistisissa tehtävissä tarvitaan myös puhaltimia ja muita soittimia.

Orkesterilla tulee olemaan viikoittaiset harjoitukset ja mahdolliset leiritykset. Kouluttajina käytetään myös tunnettuja vierailevia kouluttajia. Orkesteri tarjoaa esiintymiskokemuksia omaksi ja kuulijoiden iloksi. Mahdollisuus on saada myös henkilökohtaista ohjausta ja koulutusta sekä solistisia tehtäviä.

Periaatteena on tarjota tasokasta tekemistä oikealla ohjelmistolla ja sydämen halusta kirkollisen musiikin elämysten tuottamiseen.

Orkesterihankkeen puuhamiehenä on Tuomo Hirvi Ylivieskasta.