Palveleva puhelin ja palveleva netti tarjoavat apua myös jouluna

Palveleva puhelin toimii myös joulun aikaan. Puhelin päivystää niin arkena kuin pyhäpäivinäkin sunnuntaista torstaihin kello 18-01 ja perjantaina ja lauantaina kello 18-03. Ruotsinkielinen päivystys on joka ilta kello 20-24. Palvelevan puhelimen numero on kaikkialla Suomessa suomenkielisille soittajille 01019-0071 ja ruotsinkielisille 01019-0072. Palvelevaan puhelimeen on mahdollista soittaa myös ulkomailta. Ulkomailta soitettaessa numerot ovat +358 1019 0071 ja +358 1019 0072.

Palveleva netti
Keskusteluapua saa myös internetin kautta. Palvelevan puhelimen rinnakkaispalvelu Palveleva netti toimii keskeytyksettä joulun aikanakin osoitteessa http://evl.fi/palvelevanetti. Viestissä voi kertoa mieltä painavista asioista. Palvelussa voi asioida nimettömästi. Vastaajat ovat tehtävään koulutettuja vapaaehtoisia. Viestiin vastataan viiden päivän kuluessa. Palvelevan netin käyttö on maksutonta.

Työttömien valtakunnallinen keskustelupalsta
www.laiturille.fi on lomautettujen, irtisanottujen ja työtä etsivien keskustelualue. Laiturille on evankelis-luterilaisten seurakuntien ylläpitämä nettisivusto, joka pyrkii tavoittamaan työttömiä ja tarjoamaan heille tietoa eri paikkakunnilla tapahtuvasta työttömien toiminnasta, sekä vertaistukea keskustelufoorumin myötä. (KT)