Jukka Leppilampi ja Tommi Kalenius

Taivaan rannalla -konsertti
la 5.2. klo 18 Raudaskylän Kr. Opistolla, ohjelmat 10 e, järj. Kalajoen rovastikunta

Lauluntekijäsukupolvet kohtaavat, kun konkari Jukka Leppilampi ja alle kolmekymppinen Tommi Kalenius tekevät yhteisen konserttikiertueen syksyllä 2010.

TAIVAAN RANNALLA -konsertti on kahden taiteilijan ja kahden näkökulman kohtaaminen. Konsertti kuullaan lauantaina 5.2. klo 18 Raudaskylän Kr. Opistolla. Järjestäjänä on ensimmäistä kertaa Kalajoen rovastikunta.

JUKKA LEPPILAMPI aloitti pitkän ja vaikuttavan uransa jo 70-luvulla proge-yhtye Tabula Rasan solistina, ja 80 - sekä 90 - lukujen aikana Jukasta kasvoi yksi Suomen gospelmusiikin kulmakivistä. Jukan omat ja aikanaan myös Jukan ja Outi Terhon yhteiset esiintymiset olivat suggestiivisen tiheätunnelmaisia ja voimakkaita kokemuksia. Vuoden 1999 albumi Henki Kulkee on yksi Jukan uran kohokohtia sekä lajinsa merkkipaalu. Albumi perustuu uusiotulkintoihin Jukan vanhoista kappaleista. Parhaillaan Jukka valmistelee uutta materiaalia seuraavaa albumiaan varten, ja maistiaisia tulevasta kuullaan varmasti myös TAIVAAN RANNALLA -konserteissa.

TOMMI KALENIUS on gospelissa kasvanut lauluntekijä, jonka kynästä on viime vuosina syntynyt lauluja myös muille. Muiden muassa Simo Silmu, Annika Eklund, Mikael Konttinen, ja Topi Sorsakoski ovat radioaalloilla laulaneet Tommin lauluja. Vuonna 2005 hän voitti Espoon Kirkkomusiikkiviikkojen Ääni Vie yhteislaulukilpailun. Ahkeran keikkailun lisäksi Tommi on jo pari vuotta keskittynyt uudenalbuminsa valmisteluun, joka julkaistaan vuoden 2010 loppupuolella.

TAIVAAN RANNALLA -konsertissa artistit esittävät omat osuutensa, ja konsertin lopuksi kuullaan yhteistäkin musisointia. Luvassa on tiheätunnelmainen iltapuhde, jonka lauluissa kaksi miestä luotaa ihmisen mieltä, suhdetta itseensä ja toiseen ihmiseen – Jumalan silmien alla.

”En ole vielä perillä, sillä matkaa kai on elämä. Majataloja, tietä ja sanoja.”