Uusi ”Ylivieskan seurakunta United” aloitti neljän vuoden toimikautensa

Uutinen Ylivieskan uuden kirkkovaltuuston ensimmäisestä kokouksesta 26.1.2011:

Ensimmäiseen kokoukseensa keskiviikkona 26.1. kokoontunut Ylivieskan seurakunnan uusi kirkkovaltuusto valitsi vuosiksi 2011-2012 puheenjohtajaksi Kalle Luhtaselan ja varapuheen-johtajaksi Juhani Alarannan Merijärveltä. Luhtasela kehui uutta kirkkovaltuustoa hyväksi ”Ylivieskan seurakunta United” -porukaksi, jonka kanssa on hyvä aloittaa neljän vuoden toimikautta toivorikkaalla mielellä.

Ennen virallisen kokouksen alkua valtuutetut osallistuivat kappalaisehdokkaiden Aino Pieskän, Anne Sumelan ja Tapio Karjulan haastattelutilaisuuteen. Varsinainen kappalaisen vaali on 23.2. pidettävässä kirkkovaltuuston kokouksessa. Uusi kappalainen aloittanee virassaan toukokuussa.

Kirkkoneuvostoon valittiin kaksivuotiskaudeksi 2011-2012 (suluissa varajäsen) varapuheenjohtajaksi Pekka Similä (Ritva Pärkkä), jäseniksi Tuomo Haikola (Juhani Isotalo),  Marja Himanka (Antti Rahja), Iina Matikainen (Päivi Vainiotalo), Sari Sorvisto (Hannele Alasuutari), Ismo Iso-Heiniemi (Janne Pelo), Anita Kallio (Maria-Leena Savela), Maija-Liisa Kitinoja (Jorma Kopakkala). Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra.

Johtokuntien jäsenet valittiin koko valtuustokaudeksi 2011-2014 (varajäsenet suluissa).

Julistustyön johtokunta:
puheenjohtaja Teija Autio (Antti Tokola), jäsenet Antti Rahja (Ahti Vähäkangas), Johanna Hietala (Merja Jussila), Tuomo Hirvi (Soini Mattila), Kerttu Illikainen (Reetta Nummela), Toivo Savukoski (Leena Ojala), Aimo Tanska (Leevi Saukko)

Diakoniatyön johtokunta:
puheenjohtaja Timo Katainen (Samuli Kumpula), jäsenet Ilpo Nurmenniemi (Juhani Isotalo), Tuomo Sallinen (Aini Latvakoski), Tuula Tuomikoski (Eeva Heikkilä), Reija Jokitalo (Maija-Liisa Rahkola), Saara Saukko (Piia Saukko), Riitta Viitanen (Erkki Ojakangas).

Lapsityön johtokunta:
puheenjohtaja Ritva Pärkkä (Anne Jokela), jäsenet Eero Hautamäki (Ilkka Alasuutari), Margaretha Sorvisto (Päivi Vähäkangas), Marko Jussila (Eero Virtanen), Kati Paananen (Leea Savela), Mikko Tanska (Kauko Klasila), Terttu Mällinen (Jorma Kopakkala).

Nuorisotyön johtokunta:
puheenjohtaja  Päivi Vainiotalo (Kalle Luhtasela), jäsenet Hannele Alasuutari (Liisa Alaluusua), Mikko Hannula (Mikko Matkoski), Juhani Isotalo (Mikko Himanka), Erkki Kangaskortet (Timo Matinlauri), Tiina Yppärilä (Virpi Lastikka), Antti Tokola (Marja Kauppinen).

Lähetystyön johtokunta:
puheenjohtaja Miika Sumela (Soini Mattila), jäsenet Mauno Autio (Jukka Hautala), Pille Nevala (Rauni Sipilä), Ilkka Repo (Jukka-Pekka Nummela), Silja Visuri (Tuomo Haikola), Sonja Hiitola (Eeva Kalapudas), Jorma Kopakkala (Riitta Viitanen).

Merijärven kappelineuvosto:
Toivo Savukoski (Tiina Yppärilä), Tarja Salmela (Heikki Kalapudas), Leena Ojala (Eero Pohjanen), Ritva Pärkkä (Olli Hiitola), Juhani Alaranta (Saara Saukko), Raimo Saukko (Anna-Kaija Toppila). Puheenjohtajana toimii kappalainen Pekka Uotila.

Suhteellisten vaalien lautakunta:
puheenjohtaja Miika Sumela (Antti Rahja), jäsenet Timo Katainen (Ismo Iso-Heiniemi), Teija Autio (Maija-Liisa Kitinoja).

Kiinteän ja irtaimen omaisuuden tarkastajat:
Kaija Arhio (Marja Himanka), Kimmo Heikkilä (Eero Rahkola), Jorma Kopakkala (Alpo Viitanen).

Ylivieskan seurakunnan edustajaksi Kalajoen rovastikunnan yhteistyön johtokuntaan valittiin Timo Määttä (Paavo Heinola).

Luottamushenkilöiden koulutus on perjantaina 4.2. Suvannon kappelissa. Ensimmäinen kirkkoneuvoston kokous on 8.2. ja kirkkovaltuuston seuraava kokous 23.2.