Kirkkokonsertti sellolla ja uruilla

Lauri Voipio, sello ja Matti Hannula, urut konsertoivat sunnuntaina 13.2. klo 15 Ylivieskan kirkossa. Konsertissa kuullaan monipuolinen ohjelmisto hengellistä musiikkia alkaen Jean Sibeliuksen Intradasta ja päättyen Ahti Sonnisen sovitukseen savolaisesta hengellisestä sävelmästä Koska valaissee kointähtönen.

Voipio on toiminut vuodesta 1972 Tampereen Konservatorion sellonsoiton opettajana. Hän on pitänyt soolokonsertteja Suomessa ja ulkomailla sekä esiintynyt orkestereiden solistina.

Hannula toimii Tampereen Tuomiokirkon urkurina ja Tampereen Konservatorion tuntiopettajana. Hän on esiintynyt konsertoivana urkurina ja säestäjänä Suomessa ja ulkomailla. Tasavallan presidentti myönsi Matti Hannulalle musiikkineuvoksen arvon vuonna 2007.