Kirkkoneuvosto esittää Anne Sumelaa kappalaisen virkaan

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää 23.2. kokoontuvalle kirkkovaltuustolle seurakuntapastori Anne Sumelan valitsemista kappalaisen virkaan. Seurakunnan tilintarkastajaksi toimikaudeksi 2011-2014 valittiin Ernst & Young Oy. Neuvosto valitsi seurakunnan edustajat rovastikunnallisiin toimikuntiin vuosiksi 2011-2014. Diakoniatoimikunnan edustaja on Satu Similä (varalla Marja Määttä), kasvatustoimikunnan Kati Marjakangas (Kaarina Jaatinen) sekä lähetystoimikunnan Hannele Aho (lähetystyön teologi).

Taloutta ja henkilöstöresursseja suunnittelevaan työryhmään valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela, kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Juhani Alaranta, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, kirkkoneuvoston puheenjohtaja, kirkkoherra Timo Määttä sekä talouspäällikkö Paavo Heinola.

Kirkkoneuvosto valitsi myös edustajansa työalojen johtokuntiin: diakoniatyö – Iina Matikainen, julistustyö – Marja Himanka, lapsityö – Sari Sorvisto, lähetystyö – Maija-Liisa Kitinoja ja nuorisotyö – Tuomo Haikola.

Naistoimikuntaan valittiin neljän vuoden toimikaudeksi Maija Helander, Eija Paavilainen, Jarna Pelkonen, Kaarina Pinola, Terttu Somero ja työntekijöiden edustajana Kerttu Korte.  Naistoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Kansainvälisentyönryhmään 2011-2014 tulivat valituiksi lähetystyön johtokunnan puheenjohtaja Miika Sumela, diakoniatyön johtokunnan puheenjohtaja Timo Katainen, kirkkoherra Timo Määttä, nuorisotyönohjaaja Hannele Aho, Merijärven kappeliseurakunnan nimeämä jäsen ja Pille Nevala.

Seurakunnan edustajaksi Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen johtokuntaan valittiin Jussi Leppälä, varalle Sisko Jussila.

Kirkkoneuvosto on jo aikaisemmin päättänyt omakustanteisen seurakuntamatkaan järjestämisestä Israeliin, nimikkolähetystyöhön tutustumiseksi. Matkan ajankohta on 30.10-6.11.2011. Neuvosto nimesi matkanjohtajiksi Timo Määtän ja Hannele Ahon.

Neuvosto valtuutti kirkkoherran valitsemaan nuorisotyönohjaajan sijaisen ajalle 14.2.-31.12.2011.