Ylivieskan virsikuoro 50 vuotta

Virren voima synnytti virsikuoron 50 vuotta sitten. Tammikuussa 1961 virsikuoron ensimmäinen johtaja Anni Rättyä kokosi kuorolaiset harjoittelemaan vanhalle kansakoululle. Hänen jälkeensä kuoroa ovat johtaneet Jaakko Haapakoski, Kaisu Talosela, Maija-Liisa Vuolteenaho, Aki Kaariniemi, Aini Oravakangas, Annukka Latvala, Veikko Sorvisto ja Martti Murtoperä.
   Virren voima on kannatellut kuoroa ja kuorolaisia läpi vuosikymmenten. Virsi sanoittaa kiitosta ja kipua, rukousta ja lohdutusta. Sunnuntaina 10.4. klo 14 kirkossa pidettävässä virsijuhlassa kuoro haluaa jakaa virren voiman kuulijoiden kanssa. Ohjelmassa on poimintoja vuosien varrelta sekä yhteistä veisuuta. Kuoroa johtavat Martti Murtoperä ja Kaisu Talosela. Urkusäestyksestä vastaa Martti Murtoperä. Alpo Jaakola kertoo kuoron vaiheista. Kolehti kerätään Petroskoin kirkkohankkeen tukemiseksi.