Laulaja-Liisat Ylivieskasta Virsivisan finaaliin

Uutinen Oulun hiippakunnan Virsivisa-kilpailusta:

Oulun hiippakunnan Virsivisan parhaat ratkottiin tiistaina 12.4. Oulussa ja Ylivieskassa. Voittajaksi nousi maksimipisteillä Laulaja-Liisat –joukkue Päivärinnan koulusta, Ylivieskasta. Joukkueessa laulavat Greta Mäntykangas, Arlene Nukari ja Jenni Anttila. Toiseksi tuli Virsisiepparit Paavolan koulusta ja kolmanneksi Veisaajat Kalajaoen Mehtäkylän koulusta ja Nissinvaaran koulun joukkue Kuusamosta. Kaikkiaan hiippakunnan visaan osallistui 21 joukkuetta.

Hiippakunnan voittajajoukkue saa palkinnoksi matkan koko luokan kanssa valtakunnalliseen Virsivisa -finaaliin Turkuun opettajansa Lea Laukan ja joukkuetta valmentaneen Kaisa Haapakosken johdolla sekä rahapalkinnon.

Virsivisa on 3-4 luokkien oppilaille suunnattu visailu, jossa joukkueet etsivät vastauksia joskus aika visaisiin kysymyksiin. Visan järjestäjinä ovat Lasten Keskus, Opetushallitus, hiippakunnat ja seurakunnat.