Pääsiäisvaellus vie hiljaisen viikon matkalle

Vapaaehtoiset ylivieskalaiset ovat rakentaneet Pääsiäisvaelluksesta Maija Häivälän johdolla koruttoman puhuttelevan elämyksen, jota ei kannata jättää kokematta.

Palmusunnuntaista alkaa Jeesuksen viimeinen matka kohti kärsimystä, kuolemaa ja ylösnousemusta. Tuo hiljaisen viikon matka on vaellusta surun kautta iloon. Ylivieskan seurakunta järjestää palmusunnuntaista alkaen Pääsiäisvaelluksen, jolla on mahdollista kulkea tuo elämyksellinen matka ja kuulla silminnäkijöiden kertomuksia matkan vaiheista. Vaellus on rakennettu toimitalo Pietariin, jossa kuljetaan talon läpi lapsityön puolelta diakoniapuolelle, kaivolta, Getsemanen puutarhan ja Golgatan kautta Jeesuksen haudalle.

Vaellusta toteuttamassa on suuri joukko vapaaehtoisia seurakuntalaisia oppaina ja roolihenkilöinä. Ohjauksesta vastaa Maija Häivälä. Puvustuksen ovat suunnitelleet Jokirannan koulun käsityönopettajat Suvi Nissilä ja Eeva Tauriainen. Lavastuksesta vastaavat Rannan koulun opettajat Marika Muikku ja Liisa Malinen sekä kypärien osalta kuvaamataidonopettaja Minna Korpi-Kinnunen.

Pääsiäisvaelluksen elämykselliselle matkalle lähdetään noin 20 minuutin välein pienissä ryhmissä oppaan johdolla.

Vaellusajat toimitalo Pietarissa ovat
palmusunnuntaina 17.4. klo 12-15 ja 17-20 sekä
maanantaista 18.4. keskiviikkoon 20.4. päivittäin klo 17-20.
Tule kokemaan ainutkertainen hiljaisen viikon vaellus kaivolta haudalle, palmusunnuntaista pääsiäiseen!