Toive-Biisimaraton avaa äänihuulia

Tulevana viikonloppuna Ylivieskan seurakunnan nuorisotyö järjestää huiman suosion saavuttaneen Biisimaraton-tapahtuman kolmatta kertaa. Lauantai-iltana 7.5. klo 18 alkaa nuorisotila Vitiksessä yhteissoitto ja -laulanta, joka kestää aina puoleen yöhön saakka.

Biisimaraton kerää nuoria yhteen musiikin avulla. Tapahtumassa soitetaan nuorten sata eniten toivomaa hengellistä laulua. Laulut on koottu Nuoren Seurakunnan Veisukirjasta, Laulutuulesta ja Messulaulu-kirjasta. Näitä kappaleita on koko illan säestämässä ja komppaamassa Ylivieskan aktiivisista seurakuntanuorista koottu n. 15 jäsenen soittoryhmä, jonka jäsenet vuorottelevat eri bändisoittimissa illan mittaan. Soittotaitoa ylivieskalaisesta nuorisosta löytyy, edellä mainitun ryhmän soittajista useat ovat saaneet oppia Ylivieskan Seudun Musiikkiopistossa, tai vaihtoehtoisesti opiskelleet soittoa oma-alotteisesti, vanhimmat musisoijat yli 10 vuotta.

Edellisinä vuosina nuoria on riittänyt joka kellonlyömälle, eikä missään vaiheessa ole tarvinnut soittaa ns. tyhjälle salille. Biisimaratoniin voi osallistua koko illaksi, tai vain tulla käymään omien suosikkibiisejään ajaksi. Mukaan voi tulla missä vaiheessa iltaa tahansa, joko laulamaan, tai muuten vain nauttimaan nuorekkaan musiikillisesta tunnelmasta.