Kesämusiikkisarja ja kesäillan hartaus vuorottelevat keskiviikkoisin Ylivieskan kirkossa

Perinteeksi muodostunut kesämusiikkisarja käynnistyy Ylivieskan kirkossa. Joka toinen keskiviikkoilta pidettävän konserttisarjan aloittaa 15.6.  Oulun tuomiokirkon juuri valittu kanttori Lauri-Kalle Kallunki, urut ja laulua opiskeleva Jussi Juola. Juhannuksen jälkeisenä keskiviikkona kuullaan lauluyhtyettä Pieni Valo, Haapajärveltä, johtajanaan Annika Mäkelä. Heinäkuun ensimmäisessä konsertissa Mia Huhta, laulaa, Teppo Ala-Mattila soittaa viulua ja heitä säestää uruilla ja pianolla Eeva Korhonen. Selloduo Varonen esiintyy heinäkuun lopussa olevassa konsertissa ja konserttisarjan päättää jousikvartetti Janne Jääskelä, Marjo Kangasluoma, Tatu Ahola ja Tiia Seppänen elokuun toisena keskiviikkoiltana.

Joka toinen keskiviikko on lähinnä oman seurakunnan papiston pitämä kesäillan hartaus, jonka yhteydessä on yhteisvirsien lisäksi paikallisin voimin esitettyä musiikkia.