Lauluyhtye Pieni Valo Ylivieskan kirkossa

Juhannuksen jälkeisenä keskiviikkoiltana 29.6. klo 19 kuullaan Ylivieskan kirkossa Haapajärvisen lauluyhtyeen Pienen Valon konsertti. Yli 30 laulajan lauluyhtye on toiminut pääasiassa Pienen Valon illoissa ja Tuomasmessuissa esilaulajana sekä musiikkia esittävänä ryhmänä seurakunnan muissa tilaisuuksissa. Pieni Valo on konsertoinut myös muualla Pohjois-Pohjanmaalla sekä Ruotsissa. Ensilevy Sarastaa julkaistiin toukokuussa.

Pienen Valon musiikki on pääsääntöisesti suomalaista gospel-musiikkia. Esitettävään materiaaliin kuuluu esim. Pekka Simojoen, Jaakko Löytyn, Petri Laaksosen, Anna-Mari Kaskisen sekä Juha Tapion tuotantoa. Laulajia säestävät esitettävästä kappaleesta riippuen: piano, poikkihuilu, kitara sekä djembe- rumpu. Lauluyhtyeen ohjelmisto koostuu pääasiassa kolmiäänisistä sovituksista säestyksen kera. Lauluyhtyettä johtaa Annika Mäkelä ja pianistina toimii Pauliina Linna.