Seurakunnan uusi toimitalo ehkä Heikkilän alueelle

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti käynnistää Heikkilän tontin kartoituksen seurakunnan uuden toimitalon rakennuspaikaksi. Heikkilän alue on ollut esillä jo mm. kirkkovaltuuston kokouksissa, mutta virallisen aloitteen toimitalon rakentamiseksi ko. alueelle teki seurakunnan työntekijäkokous yksimielisesti tällä viikolla. Kirkkoneuvosto jatkoi syksyllä valitun rakennustoimikunnan toimiaikaa. Toimikuntaan kuuluvat Kalle Luhtasela (pj), Marjo Rättyä (siht.), Pekka Similä, Vesa Östberg, Timo Määttä ja Paavo Heinola. Ensimmäiseksi toimikunta pyytää arkkitehdin näkökulmaa Heikkilän alueesta. Heikkilän toimitaloon saataisiin avaralle tontille pitkälle tulevaisuuteen riittävät toimitilat kaikelle seurakunnan toiminnalle. Rakennusoikeutta tontilla on lähes 5000 neliötä. Seurakuntakoti Maria säilyisi näillä näkymin edelleen nykyisellä paikallaan.

Kirkkoneuvoston edustajat johtokuntiin

Ensimmäistä kokoustaan pitänyt uusi kirkkoneuvosto valitsi sihteerikseen talouspäällikkö Paavo Heinolan. Kirkkoneuvoston edustajiksi johtokuntiin valittiin Tuomo Haikola – julistustyö, Maija-Liisa Kitinoja – diakoniatyö, Rauha Isotalus – lähetystyö, Sakari Sorvisto – lapsityö ja Kirsi Yli-Olli – nuorisotyö.

Rovastikunnallinen erityisnuorisotyön virka Ylivieskaan

Kalajoen rovastikunnan seurakunnat ovat hyväksyneet yhteisen erityisnuorisotyönohjaajan viran muuttamisen kokoaikaiseksi ja virkapaikan siirtymisen Ylivieskaan. Kirkkoneuvosto päätti julistaa viran haettavaksi 16.3. mennessä. Samalla neuvosto päätti perustaa rovastikunnalliselle Saapas-toiminnalle uuden tilin Ylivieskaan.

Päättäjät kirkkopäiville

Joonaalan palstan harvennusleimikon 1574 kuution puuerä päätettiin myydä tajousten perusteella Stora Ensi Oyj:lle. Neuvosto päätti tarjota kirkkovaltuuston, -neuvoston ja kappelineuvoston jäsenille mahdollisuutta osallistua Turussa 25.-27.5. järjestettäville kirkkopäiville. Taize-2007 –matkalle myönnettiin 1600 euron avustussumma.

Vanhuksille edullinen ruokailupalvelu

Kirkkoneuvosto päätti, ettei Kantokylän kappelia laajenneta, mutta kappeliin hankitaan lisää vaatenaulakoita. Väliaikaisten hautaristien käyttöönotosta tehdyn aloitteen neuvosto pani jatkovalmisteluun. Seurakuntakoti Mariassa päivittäin järjestettävän vanhusten ruokailupalvelun erityishinnaksi neuvosto päätti viisi euroa itse ruokailunsa maksavien vanhusten osalta. Näin seurakunta voi tarjota itsenäisesti edullista ruokailuvaihtoehtoa suoraan sitä tarvitseville vanhuksille.

Naisille oma toimikunta – ei miehille

Seurakunnan naistoimikuntaan kirkkoneuvosto valitsi Terttu Someron (pj), Maija Helanderin, Ulla Savelan, Elina Sydänmetsän, Anja Tuomikosken ja Aira Lehdon. Seurakunnan edustajiksi rovastikunnallisiin toimikuntiin valittiin Kati Marjakangas – kasvatustyö ja Satu Similä – diakoniatyö. Seurakunnan edustaksi kaupungin lapsi- ja nuorisopoliittiseen ohjelmatyöryhmään valittiin Kaarina Jaatinen. Rauhanyhdistyksen toimitalosta päätettiin vuokrata tilat kolmelle päiväkerhoryhmälle viikossa kuluvaksi kevääksi. Neuvosto hyväksyi myös vuoden 2007 talousarvion täytäntöönpano-ohjeet.