Ylivieskan seurakunnalle uusi yhteistyösopimus Suomen Pipliaseuran kanssa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 19.10.2011:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti solmia lähetystyön johtokunnan esityksestä yhteistyösopimuksen Suomen Pipliaseuran kanssa, kohteena Etelä-Amerikka. Seurakunnalla on jo aikaisemmin ollut Pipliaseuran kanssa yhteistyösopimus Itä-Euroopan raamattulähetystyön tukemisesta. Kumpaakin kohdetta tuetaan vuodessa 1750 eurolla.

Kirkkoneuvosto aloitti ensi vuoden talousarvion työstämisen henkilöstön kehittämissuunnitelman (koulutussuunnitelma) sekä kokouspalkkioiden ja avustusten käsittelyllä. Kokouspalkkiot pysyivät edellisvuosien tasolla. Talousarvioavustuksia esitetään myönnettäväksi 53200 eurolla. Vähennystä on viime vuodesta 1600 euroa. Suurimmat avustuksen saajat ovat lähetysjärjestöt 32000 eurolla sekä kansainvälinen diakonia ja ystävyysseurakuntatyö 9000 eurolla, yhteensä 41000, mikä on 1,26 % edellisvuoden verotuloista. Piispainkokouksen suositus avustusten määrästä lähetysjärjestöille ja Kirkon Ulkomaanavulle on 2 % vuodelta 1982. Lopullisesti talousarvion hyväksyy kirkkovaltuusto.

Kirkkoneuvosto päätti sopia Merijärvellä sijaitsevan Laurila-tilan puukaupan tarjousten perusteella parhaimman tarjouksen tehneen Puunkorjuupalvelun kanssa. Seurakunnan toimintastrategian päivittäminen päätettiin käynnistää ensi vuoden alusta.