Kaksi juhlamessua sunnuntaina Ylivieskassa

Kirkkovuoden viimeisenä sunnuntaina, tuomiosunnuntaina, vietetään Ylivieskassa kaksi juhlamessua. Ylivieskan kirkossa siunataan tehtävään it-asiantuntijat Markus Tuomi, Markus Päivärinta ja Hannu Mikkola. Siunaamisen toimittaa lääninrovasti Rauli Junttila Kalajoelta avustajineen. Saarnan pitää kirkkoherra Timo Määttä ja kanttorina on Eeva Korhonen avustajinaan Eija ja Jouko Kantola.

Toinen juhlamessu on Raudaskylän Kr. Opistolla, jossa vietetään uudistetun kirkkosalin käyttöönottomessua. Saarnan pitää oppilaitospastori Katariina Pitkänen Oulusta ja liturgian toimittaa rehtori Jukka Hautala. Messun musiikista vastaavat Reijo Parkkila – pasuuna ja alueen virsikuoro Veli Järviluoman johdolla. Juhlalounaan jälkeen opiston syyspyhä jatkuu vielä päiväseuroilla.