Sadonkorjuun kiitosjuhla ja vanhusten kirkkopyhä

Soi syksy kiitostasi maan kaiken kasvusta!

Sadonkorjuun kiitosjuhlaa ja vanhusten kirkkopyhää vietetään sunnuntaina 14.10. Ylivieskan kirkossa. Saamme kokoontua jumalanpalvelukseen yhdessä kiittämään syksyn sadosta ja Jumalan varjeluksesta luomakunnassa ja elämässämme. Valtakunnallisen virren sunnuntain teemalla jumalanpalveluksessa keskeisessä osassa ovat myös tutut virret. Monen virren sisältö kattaa ihmisen koko elämänkaaren ja virren sävel soi kiitosta Jumalan johdatuksesta ja hoidosta elämässämme.

Messun jälkeen tarjotaan kirkkokahvit seurakuntakoti Mariassa ja vietetään vanhusten viikon ohjelmahetkeä. Kiviojan koulun oppilaat tuovat juhlaan syksyisen musiikkitervehdyksen ja seurakuntakodilla on esillä seurakunnan iltapäiväkodin lasten piirustuksia kuvaten sitä, mitä lapset arvostavat vanhuksissa. Anja Tuomikosken esittämä runoesitys tuttujen hengellisten laulujen ja virsien säestämänä kertoo vanhuksen elämään sisältyvien muistojen rikkaudesta. Toivomme, että mahdollisimman monen ikäihmisen toive osallistumisesta kotikirkon jumalanpalvelukseen toteutuu  ensi sunnuntaina ja että vanhusten läheiset voisivat osaltaan olla tämän toiveen toteuttajina.

Sadonkorjuun kiitosjuhlan, vanhusten kirkkopyhän ja virren sunnuntain toteuttamisesta vastaavat maataloustuottajat yhdessä Ylivieskan seurakunnan kanssa.

Satu Similä