Krematoriohanke tulevaisuuteen

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 31.1.2012:

Kirkkoneuvosto on perehtynyt Jaakko Sorviston tekemän krematoriohanke - aloitteen pohjalta hankkeeseen liittyviin yksityiskohtiin, eikä tässä vaiheessa ryhdy toimenpiteisiin. Krematoriolle ei ole vielä tarvetta, mutta tulevaisuuden seurakunnalliset ja yhteiskunnalliset muutokset huomioiden, krematorion hankkiminen tulee mahdollisesti ajankohtaiseksi tulevaisuudessa.

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valmisteli osaltaan seurakunnan tulevaisuus –asiakirjan eli strategian laatimiseksi tehtävää kyselylomaketta ja hyväksyi strategian laatimisaikataulun. Kyselylomake lähetetään kaikille luottamushenkilöille ja työntekijöille sekä on seurakuntalaisten vastattavana 9.2. alkaen seurakunnan kotisivuilla. Kevään aikana tehtävän strategian suunnittelutyöryhmään neuvosto nimesi Maija-Liisa Kitinojan ja Pekka Similän.

Talouspäällikön ja toisen seurakuntamestarin virkojen täyttöprosessin valmistelua jatketaan edelleen. Seurakunnan lapsiasiahenkilöksi neuvosto valitsi johtavan nuorisotyönohjaaja Kati Marjakankaan. Kirkkoneuvoston tarkistama pitopalveluhinnasto tulee voimaan maaliskuun alusta.