Virsien juhlakonsertti ja Kansan Veisuut Sievissä

Sievin ensimmäisistä Herättäjäjuhlista 100 vuotta

Sunnuntaina, 12.2. kokoonnutaan Sieviin Siionin- ja vanhan virsikirjan virsien äärelle teemalla “Tulkaa, veisatkaamme kiitosta Herralle”.

Juhlasunnuntai alkaa kirkossa kello 10 pidettävällä juhlamessulla. Saarnan pitää Herättäjä-Yhdistyksen puheenjohtaja, rehtori Jukka Hautala Raudaskylästä. Messun jälkeen viereisellä seurakuntakodilla on ruokailu ja kahvi (vapaaehtoinen ruoka- ja kahvimaksu). Seurakuntakodilla on myös tuotemyyntiä ja arvontaa. Infopisteissä  esitellään muun muassa Raudaskylän Kristillisen Opiston, Herättäjä-Yhdistyksen ja  Aholansaaren toimintaa sekä heinäkuussa 2012  järjestettäviä Isonkyrön ja vuoden 2013 Haapajärven Herättäjäjuhlia.

Ruokailun ja kahvin jälkeen on klo 13 vuorossa ”Veisaten kuin silloin ennen” -Kansan Veisut. Juontajana toimii Herättäjä-Yhdistyksen aluesihteeri Matti Nuorala Nivalasta. Tervehdyssanat sekä historiakatsauksen Sievin ensimmäisistä Herättäjäjuhlista, jotka järjestettiin pappilan ja kirkon ympäristössä 100 vuotta sitten kesällä 1912, esittää Martti Härkönen Sievistä.

Kahvin jälkeen kello 14.30 alkavassa suuressa juhlakonsertissa esiintyy peräti 11 kuoroa Kalajoen rovastikunnan alueelta. Kuorojen ohjelmistossa on noin 20 virttä, jotka ovat pääsääntöisesti Siionin- tai vanhan virsikirjan virsiä. Konsertin päätteeksi kuorot esiintyvät yhdessä noin 200 hengen suurkuorona.