Kirkkokyytiä ylivieskalaisille vanhuksille

Ylivieskan seurakunnan diakoniatyö tarjoaa vanhuksille ja vammaisille mahdollisuuden osallistua kotikirkon jumalanpalvelukseen sunnuntaisin ja muina juhlapyhinä kirkkokyytisetelin avulla.
Kirkkokyytisetelillä kirkkoon pääsemistä helpotetaan heidän kohdalla, jotka eivät liikuntarajoitteiden vuoksi pääse kirkkoon itsenäisesti tai eivät saa muualta kirkkokyytiä. Palvelulla halutaan parantaa myös sivukylillä asuvien vanhusten kirkkoon pääsyä. Kirkkokyytiseteleiden käyttöä kokeillaan Ylivieskassa puolen vuoden ajan elokuun loppuun asti ja mahdollisesti jatketaan jos sille ilmenee tarvetta. Kirkkokyytiseteliä voi tiedustella diakoniatyöntekijöitä ja he toimittavat sen vanhukselle henkilökohtaisesti. Kirkkokyydin tilaamisen vanhus hoitaa itse haluamalleen ajankohdalle taksikeskuksen numerosta. Saattajan mukanaolo on mahdollinen ja samalta suunnalta tulevat voivat tulla kirkkoon yhteisellä kyydillä. Kirkkokyydit ovat käyttäjilleen ilmaisia ja ne kustannetaan diakoniatyön lahjoitusvaroista. Vapaaehtoinen kirkkokaveri toimii tarvittaessa avustajana jumalanpalveluksen ajan.
Kirkkokyytiseteli asialla toimivat Jaana Tuomi 044-7118627, Satu Similä 044-7118628, Marja Määttä 044-7118629.